Pankakes Nigelli

"Są takie dni, że wstajesz rano i okazuje się, że tradycyjnie zabrakło chleba i bułek. Są dwa wyjścia: idziesz do sklepu i kupujesz pieczywo, albo sama pieczesz chleb. Na to jednak dziś ani nie mam czasu, ani ochoty....
Tak więc dziś śniadanie w stylu amerykańskim - pankakes. Przepis zapożyczony od Nigelli Lawson.
Syrop klonowy chwilowo się pożegnał, więc zastąpił go sos toffi do lodów i też smakowało super..."




Składniki na około 12 sztuk:


  • 225g mąki pszennej
  • 1 łyżka proszku do pieczenia (ja dałam tylko jedną łyżeczkę)
  • szczypta soli,
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 duże jajka
  • 30g masła, roztopionego i schłodzonego
  • 300 ml mleka
  • ew.masło do smażenia


W jednej misce wsypujemy suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier.
W osobnej misce roztrzepujemy jajka i dodajemy masło oraz mleko.
Można też wszystko wrzucić do jednej miski i dokładnie wymieszać, jednak ja wolę ubić jajka - pancakes są wtedy zdecydowanie bardziej puszyste.
Teraz powinno się odstawić ciasto na ok.20 minut - ja tego nie robię i smażę od razu. Nie dodaję też masła na patelnię - smażę "na sucho" na dobrze rozgrzanej, teflonowej patelni.
Najbardziej lubię lekko przyrumienione i polane syropem klonowym.
I do tego kubek mleka albo kakao ... mniam....

Komentarze

Popularne posty