Szybkie ciasto z porzeczkami


„Nie miałam pojęcia co zrobić z czerwonymi i czarnymi porzeczkami, które jakimś cudem dotrwały do sezonu. Miałam ochotę na proste, owocowe ciasto. No i znalazłam… Przepis zapożyczony z tego bloga.
Następnym razem spróbuję zastąpić porzeczki malinami – bo samo ciasto jako baza - rewelacyjne.
W wersji z porzeczkami nieco kwaskowe.
Taki smak trzeba lubić…”



















Składniki na formę 24x24 cm:

• 1,5 szklanki mąki pszennej tortowej
• 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
• 4 jajka
• 1 szklanka oleju
• 0,75 szklanki cukru
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 2 łyżeczki cukru waniliowego
• 1,5 szklanki porzeczek czerwonych
• 1 ,5 szklanki porzeczek czarnych

• cukier puder do posypania

Jajka z cukrem i cukrem waniliowym ubić na puszystą masę. Dodać olej i wszystko razem zmiksować. Stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i najlepiej przesianą przez sitko. Całość delikatnie mieszać łyżką.
2 szklanki porzeczek (po szklance z każdego rodzaju) wsypać do miski, posypać je 2 łyżkami mąki i podrzucać w misce, aż wszystkie pokryją się mąką.
Obtoczone mąką porzeczki dodać do ciasta i ostrożnie wymieszać. Część porzeczek w trakcie mieszania może sie rozgnieść, gdyż są bardzo delikatne. Przygotowane ciasto wyłożyć do nasmarowanej tłuszczem lub wyłożonej pergaminem formy. Na wierzchu równomiernie rozsypać pozostałe porzeczki.
Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180ºC, przez 30-40 minut (sprawdzić patyczkiem czy jest gotowe). Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.

dorzucam do akcji...

Komentarze

Piekłam ten placek, ale u mnie wystąpił w wersji z porzeczkami i jagodami ...nam bardz smakował:) więc chętnie poczęstowałabym sie i twoim:)pozdrawiam ciepło
Kaś pisze…
szybkie, proste, ale jakie smaczne :)
n_zak pisze…
Zdecydowanie lubię takie smaki :)
atina pisze…
Pysznie Ci wyszło:) Cieszę się, że się udało, no i smakowało:) Ja to ciasto traktuję jako bazę i dodaje różne owoce. Piekłam już z agrestem i borówkami - obie wersje pyszne:) Pozdrawiam!
Anonimowy pisze…
Wlasnie zajadam sie ciastem z Twojego przepisu. Jest pyszna. Ja urzylam owocow lesnych z mrozonkii musze przyznac, ze wyszlo pysznie.

Popularne posty